אחסון אתרים דרופלדרופל, בדומה למערכות ניהול תוכן אחרות כמו ג’ומלה, וורדפרס, מג’נטו – הינה גם כן מערכת ניהול תוכן מבוססת PHP ובסיס נתונים MySQL, כתובה בקוד פתוח וחינמית להורדה ושימוש (על פי חוקי GNU). השם דרופל נובע מהמילה בגרמנית Druppel אשר משמעותה טיפה וזו, באה לידי ביטוי בלוגו דרופל.

מערכת ניהול התוכן (CMS) של דרופל מאפשרת למשתמשיה להקים ולנהל באופן ידידותי ויעיל אתרי תוכן תוך שימוש בעורך התוכן WYSIWYG המובנה במערכת. מנהל התוכן באתר דרופל יכול לקבוע כללי כתיבה והצגה של תוכן באתר וככל שהתכנים באתר הולכים ומתרבים, מאפשרת דרופל גם כללי עריכה גורפים. דרופל נחשבת למערכת ניהול תוכן אמינה ויציבה, כאשר גם גירסאות קודמות שלה ממשיכות לקבל תמיכה ועדכונים. למערכת קיים מספר גדול של הרחבות ותוספים וחלקם הגדו הוא חינמי – תרומת חברי קהילת דרופל בעולם. דרופל נחשבת כקלה למדי לביצוע התאמות, די בזכות הקוד הנקי והמבנה ההיררכי של קבצי האתר וההרחבות באתר ולכן, המערכת גמישה למדי ומאפשרת התאמות רבות הן בנראות והן בתפעול האתר. אבטחת אתר דרופל נחשבת לאחת הטובות והיא מבוססת על מנגנונים פנימיים המפעילים סטים של חוקי אבטחה נוקשים שתפקידם למנוע כל ניסיון או אפשרות לפרוץ לאתר.

בדומה ל- CMS הנפוצים, גם דרופל מסוגלת לתת פתרון למגוון רחב של אתרים: אתרי תדמית, אתרים אישיים, אתרים ארגוניים, אתרי מסחר, פורומים ואתרים חברתיים, אתרים רב לשוניים ובינלאומיים. אולם, לצורך השימוש בדרופל קיימת עקומת למידה (לא חדה במיוחד) אותה יש לעבור לפני שהשימוש בדרופל יהיה קל ושוטף. דרוש תהליך של לימוד עצמי והתייעצות בפורומים המתאימים, על מנת ללמוד את אופן השימוש היעיל ביותר בדרופל ויש לציין שתהליך הלמידה הזה אינו קצר טווח, כפי שניתן לומר למשל על תהליך הלמידה לתפעול וורדפרס או ג’ומלה. כמו כן, יש לציין כי קשה הרבה יותר למצוא מתכנתי דרופל ומפתחי דרופל, מאשר מתכנתי וורדפרס וגו’מלה ועובדה זו עלולה להיות לרועץ לאלו אשר מתעקשים על שימוש בדרופל על פני מערכות ניהול תוכן ידידותיות יותר להתקנה, בניה ותפעול שוטף. לדרופל יש כ-30,000 הרחבות ותוספי מערכת וקהילה בינלאומית של מפתחים ומשתמשים, אשר ניתן לפנות אליהם בפורומים המתאימים לקבלת עזרה וייעוץ, אך כאמור, נקודת המוצא למשתמשי דרופל היא הכרת קוד וניסיון בתפעולו. בין היתרונות המובהקים של דרופל ניתן למנות: תמיכה נרחבת ב- API ותמיכה במאפייני אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).

אחסון אתרים דרופל מחייב עמידה במספר תנאים מקדימים

  1. אחסון אתרים דרופלדרופל 8 עובד על שרת Linux עם PHP בגירסה 5.5.9 ומעלה.
  2. בסיסי נתונים: MySQL 5.5.3 או גבוה יותר, PostgreSQL 9.1.2 או גבוה יותר, SQLite 3.4.2 או גבוה יותר.
  3. בשרת אחסון Apache יש לוודא ש- mod_rewrite פעיל.
  4. הגדרת Virtualhost בשרתי אחסון Apache עבור דרופל, צריכה להכיל את המאפיין AllowOverride All על מנת לאפשר שימוש בקובץ htacces של דרופל.
  5. במידה ואפשרות Options +MultiViews מופעלת כברירת מחדל בשרת אחסון Apache, על הגדרת Virtualhost לכלול גם את המאפיין Options -MultiViews.
  6. במערכות מסוימות של אחסון אתרים דרופל יש להוסיף הגדרת SymLink לקובץ htaccess.
  7. בהתאם להגדרות האבטחה של שרת אחסון דרופל, ייתכן ויהיה צורך להוסיף גם הגדרת +FollowSymLinks או +SymLinksIfOwnerMatch (בייחוד בשרתי אחסון אתרים שיתופי).
  8. התקנה מינימלית של דרופל צורכת 15MB, אולם יש לקחת בחשבון גדילה לנפח של לפחות 60MB עבור אתרי דרופל מורכבים, בעלי מודולים רבים. כמו כן, יש לקחת בחשבון גם את נפח בסיס הנתונים, נפח תיבות דוא”ל, קבצים אשר יועלו על ידי משתמשי האתר וטווח גדילת תכני האתר. נקודה זו חשובה בייחוד עבור בעלי אתר דרופל אשר אינם עושים שימוש בשירות אחסון אתרים ללא הגבלה. שירות אחסון דרופל ללא הגבלה מאפשר לבעלי אתר דרופל חופש מוחלט באשר לאופי האתר, מספר המודולים וההרחבות אשר האתר מפעיל, גודל בסיס הנתונים ומספר תיבות הדוא”ל. אחסון אתרים דרופל אשר מגביל את נפח האחסון ואת נפח התעבורה של האתר, למעשה יוצר מגבלה מובנית לטווח אליו יכול אתר דרופל להגיע, בעוד שאחסון אתרים דרופל ללא הגבלת נפח אחסון ותעבורה – מהווה כר נרחב לגדילת האתר ופיתוחו העסקי.
  9. התקנה אוטומטית של דרופל: אחסון אתרים דרופל חייב לאפשר ללקוחותיו להשתמש במערכת אוטומטית להתקנת דרופל, ללא צורך בהורדת קבצי האתר, הקמה ידנית של בסיס נתונים, העלאה של קבצי האתר לשרת האחסון, פריסתם וביצוע הגדרות ידניות בתהליך ההתקנה. יש לזכור שקיים הבדל בין התקנת דרופל 7 לבין התקנת דרופל 8 ולכן, על מנת להימנע מטעויות – אחסון אתרים דרופל אשר מאפשר למשתמשיו התקנת דרופל בקליק דרך פאנל ניהול אחסון האתר, יחסוך ללקוחותיו זמן יקר ואת הסיכון שבביצוע טעויות.

תנאי מקדים נוסף לאחסון אתרים דרופל הוא תמיכה טכנית. תמיכה טכנית לדרופל איננה מאפיין מובנה של אחסון אתרים דרופל והיא גם איננה בגדר חובה של ספק אחסון אתרים דרופל כלפי לקוחותיו. האחריות של ספק אחסון דרופל היא לספק תמיכה טכנית מקצועית ויעילה בכל הקשור למערך שרת האחסון, אולם דרופל איננה מערכת ניהול תוכן קלה ופשוטה ורמת המורכבות שלה עוברת במישורים רבים את רמת המורכבות של ג’ומלה ואף את רמת המורכבות של מג’נטו. חברת אחסון אתרים אשר מסוגלת לספק ללקוחותיה תמיכה טכנית (אפילו תמיכה טכנית בסיסית) במישור התקנת דרופל, תפעול דרופל ופתרון בעיות דרופל – היא חברה אשר ללא ספק מציבה את המקצועיות שלה בתחום אחסון אתרים, מעל ומעבר לזו של חברות אחסון אתרים אחרות. מומלץ מאד למצוא ספק אחסון אתרים דרופל אשר מסוגל לתת בידי לקוחותיו תמיכה טכנית לא רק לשרת אחסון האתר, אלא גם לאתר דרופל עצמו ובכך להעמיד את לקוחותיו במצב בו אפילו החשש הבסיסי מלגשת לעבוד עם ה- CMS יהיה קטן ככל האפשר.