אחסון אתרי וורדפרסאם נתבונן בעולם אחסון אתרי אינטרנט כמעגל פעילות טכנולוגית ועסקית, נוכל לזהות מעגל פנימי של תחום אחסון אתרי PHP ובתוכו, מעגל פנימי של תחום אחסון אתרי וורדפרס. משתמשי פלטפורמת האינטרנט וורדפרס בוודאי מכירים את היתרונות הרבים שיש ל- CMS זה כאמצעי ידידותי לבניית אתרים מכל הסוגים וכן, מכירים בחשיבות אחסון וורדפרס איכותי כנדבך חשוב לתפעול השוטף של האתר. הקשר בין הפלטפורמה הידידותית של וורדפרס לבין אחסון וורדפרס, הוא למעשה אחד המפתחות למיקסום יכולות הנראות והתפעול של האתר.

על אף העובדה שוורדפרס החלה את דרכה כמערכת ניהול בלוגים, בעלי אתר וורדפרס יכולים להפעיל כל סוג של אתר, החל מאתרי תדמית, דרך אתרי מסחר קטנים ובינוניים וכלה באתרי מסחר גדולים ובינלאומיים. כאמור, וורדפרס היא חלק מעולם קוד PHP ובסיס נתונים MySQL וגם חלק מעולם הקוד הפתוח, אשר מלבד היותו חינמי לכל דורש, הוא מאפשר (בהתאם לכללי GPL) לבצע בקוד האתר ובסיס הנתונים שלו, כל שינוי העולה על דעת מפתחי וורדפרס ובעלי אתר וורדפרס, על מנת שהאתר יעלה בקנה אחד עם דרישות העיצוב, הנראות והתפעול של בעליו ומפעיליו.

ללא ספק, ביחס ל- CMS אחרים מבוססי PHP וקוד פתוח (ג’ומלה, דרופל, מג’נטו וכדומה), וורדפרס הינה הידידותית ביותר למשתמש ואינה מצריכה כל ידע מוקדם, ניסיון או ידע בקוד תכנות. מסיבה זו, מומלצת וורדפרס כמערכת ניהול תוכן עבור מי שכל מטרתם הינה להעלות תכנים לרשת, מבלי שיהיה עליהם אפילו לגעת בשורת קוד אחת. יחד עם זאת, יש לציין כי וורדפרס לוקה בחיסרון אחד משמעותי והוא מערך האבטחה של האתר: היות וכאמור וורדפרס החלה כמערכת ניהול בלוגים, תוספים / הרחבות למערכת – אינם נשענים על ליבת המערכת באופן בו האחד מגן ומגבה את השני ולכן, עלול לקרות מצב בו הרחבות וורדפרס שהותקנו באתר עלולות להוות פרצות אבטחה. אתר וורדפרס העולמי מוציא עדכוני גירסה בתדירות יחסית גבוהה, כל אימת שמתגלה פרצת אבטחה כזו וקוראת למשתמשי וורדפרס בכל העולם לעדכן מיידית את גירסת האתר, על מנת שלא יהיו חשופים לפריצה. המלצה נוספת בעניין זה, היא להתקין באתר וורדפרס אך ורק תוספים (פלאגינים) אשר נבדקו והוכחו כמאובטחים.

המלצות לבחירת ספק אחסון אתרי וורדפרס:

וורדפרס – התקנה בקליק דרך מערכת ניהול אחסון האתר: היבט נוסף בידידותיות של וורדפרס למשתמש, צריכה להיות באפשרות שתינתן לו על ידי חברת האחסון, להתקין את וורדפרס בקליק, כלומר התקנה של גרסת וורדפרס העדכנית במינימום מאמץ ותוך הקמה אוטומטית של בסיס נתונים לאתר. פאנל ניהול אחסון אתרים אשר מופעלת בו מערכת Softaculous מאפשר ללקוחות אחסון אתרים וורדפרס להתקין אוטומטית את הגירסה העדכנית של ה- CMS ואת בסיס הנתונים של האתר. אפשרות זו לא זו בלבד שחוסכת זמן ומאמץ הדרושים להורדת קבצי וורדפרס, הקמת בסיס נתונים, העלאה של קבצי וורדפרס לשרת, פריסתם, התקנה וחיבור לבסיס הנתונים – אלא גם מאפשרת לקבל הודעות אודות עדכוני גירסה ולגבות את האתר דרך מערכת Softaculous. הרחבת שירות אחסון אתר וורדפרס באמצעות התקנה מהירה, יעילה וידידותית – מאפשרת לבעלי אתרי וורדפרס ליהנות לא רק מיכולות האתר, אלא גם מאפשרויות התקנת אתרי וורדפרס נוספים באותה מערכת אחסון.

אחסון אתרים וורדפרסאחסון אתר וורדפרס ללא הגבלה: המלצה נוספת הינה לבחור בחברת אחסון אתרים אשר עושה שימוש בטכנולוגיית מחשוב בענן ומסוגלת לספק ללקוחות אחסון אתרי וורדפרס, אחסון אתרים ללא הגבלת נפח, ללא הגבלת תעבורה, ללא הגבלת סאב דומיינים, ללא הגבלת תיבות דואר וללא הגבלת בסיס נתונים. מטרתם של רוב אתרי האינטרנט היא גדילה קבועה ויציבה לאורך זמן במספר דפי האתר, מספר התמונות ובתעבורת הגולשים החודשית. אתרי וורדפרס, בהיותם אתרים שנוח לתפעל אותם, יוצרים למעשה לבעלי האתר ומפעיליו סביבת עבודה נוחה ונגישה. שירות אחסון אתרים אשר מגביל את נפח אחסון האתר ואת התעבורה החודשית בו, מגבילים את יכולות הגדילה של האתר ואת הפוטנציאל שלו. לפיכך, אחסון אתרים ללא הגבלה עבור אחסון וורדפרס, הוא אחד המדדים החשובים ביותר אותם יש לבחון כאשר בוחרים ספק אחסון לאתר.

ניהול גירסת PHP של אתר וורדפרס: עם התקדמות שפת PHP אשר נמצאת כיום בגירסה 7 שלה, יותר ויותר CMS, לרבות וורדפרס בגירסה העדכנית שלה, ממליצות לשדרג את ה- PHP של מערכת אחסון האתר לגירסה 7. יחד עם זאת, לא כל התוספים / פלאגינים של וורדפרס מתאימים לעבודה מול PHP 7. מערכת ניהול אחסון אתר וורדפרס צריכה לאפשר לבעלי האתר אפשרות זמינה לעדכן את גירסת ה- PHP באופן עצמאי וכן, לחזור לגירסת ה- PHP הקודמת במידה והאתר אינו מצליח לתפקד כראוי לאחר השדרוג. יש לציין כי ל- PHP 7 יתרונות רבים, ביניהם שיפור ניכר של מהירות טעינת האתר ושיפורים נוספים באבטחה.

האצת אתרי וורדפרס: מהירות הטעינה של אתר וורדפרס ומהירות התפעול שלו (מעבר בין דפים, טעינת גרפיקה ותמונות), היא מדד חשוב מאד להצלחת האתר, הן במישור חווית הגלישה והשימוש באתר וורדפרס והן עבור דירוג האתר בתוצאות מנועי החיפוש. פלאגין וורדפרס בשם LS Cache אשר ניתן להתקנה באתרי וורדפרס, עשוי לשפר במידה ניכרת את מהירות הטעינה והתפעול של האתר. יחד עם זאת, ניתן לשפר את מהירות הטעינה של אתר וורדפרס אפילו עוד יותר, באמצעות מערכת התקנה וניהול LS Cache ברמת השרת. לא קיימות חברות אחסון רבות אשר מספקות בפאנל ניהול האחסון שלהן, מערכת אוטומטית להתקנה וניהול LS Cache עבור אתרי וורדפרס ולכן, קיימת חשיבות בבחירת ספק אחסון אתרים אשר שירות זו הינו חלק מן המאפיינים שלו.

גיבוי ושחזור אתר וורדפרס: לא אחת, מסיבות שונות, קורה שיש צורך לשחזר את אתר הוורדפרס (פריצה לאתר, תקלה או בעיה בהתקנת פלאגין וכדומה). הנטיה הטבעית של בעלי אתר וורדפרס הינה לשמור גיבוי של האתר ושל בסיס הנתונים, במחשב האישי. זוהי אפשרות לא רעה בכלל, אולם מה קורה במידה ובוצעו שינויים באתר, או עדכונים באתר לאחר ביצוע הגיבוי האחרון ופתאום האתר קורס? על מנת להימנע ממצבים אלו, חייבת חברת אחסון אתרים לספק לבעלי אתר וורדפרס את האפשרות לשחזר אוטומטית את קבצי האתר, את בסיס הנתונים שלו ואף את תיבות הדוא”ל של חשבון האחסון, בכל רגע נתון. לא די באפשרות זו, ספק אחסון אתרים חייב לתת את האפשרות לשחזר את גם כל חשבון האחסון לפחות לשלושה תאריכים אחורנית. שירות גיבוי ושחזור אוטומטי לאתר וורדפרס איננו מותרות וכיום, ספקי אחסון אתרים שאינם מספקים שירות גיבוי ושחזור אוטומטי לוורדפרס, עלולים להציב את לקוחותיהם בפני שוקת שבורה בשעת הצורך.

ניטור ואבטחת מערך אחסון האתר: באחריות בעלי אתר וורדפרס לדאוג באופן פעיל לאבטחת האתר, עדכונו לגירסה האחרונה ועדכון הפלאגינים לגירסתם העדכנית – על מנת למנוע מצב בו פרצת אבטחה ולו הקלה ביותר באתר וורדפרס, תגרום להפלתו. יחד עם זאת, יש לציין כי חברות אחסון אתרים אשר מכירות את הסכנות הטמונות בפרצות אבטחה (ולו הקלות ביותר), מבינים כי פריצה לאתר וורדפרס אחד, עלולה להוביל לפריצה לאתרי וורדפרס נוספים באותו אחסון ואף פריצה לשרתי חברת האחסון. הנזק העלול להיגרם בעקבות זאת לחברת אחסון האתרים וללקוחותיה – עצום. לפיכך, ספקי אחסון אתרי וורדפרס צריכים להפעיל מערך ניטור ואבטחה 24/7 ולטפל הן נקודתית והן מערכתית בכל חשד של פעילות בלתי סבירה. חברת אחסון אתרים רצינית גם תפעיל מנגנוני התראה לבעלי אתרי וורדפרס במידה ובוצעה פעילות חשודה בחשבונם, על מנת שבעלי האתר יוכלו לטפל בבעיה, למנוע את הישנותה וגרוע מכך – הסלמתה. ניטור ואבטחה פרואקטיביים של חברת אחסון וורדפרס היא ללא ספק מקור לשקט נפשי עבור בעלי אתרי וורדפרס, היות וקיימת עליה מתמדת בניסיונות הפריצה וההשחתה של אתרים.

תמיכה טכנית: למרות שאתרי וורדפרס נחשבים קלים לתפעול גם על ידי מי שאינם מצויים בתחום בנייה ותפעול אתרי אינטרנט, חשוב לבחור בספק שירותי אחסון אתרים אשר מסוגל לתת תמיכה טכנית ברמה גבוהה הן לסביבת שרת אחסון וורדפרס והן לתפעול תקלות וורדפרס. חברות אחסון אתרים אינן מחויבות כלל לספק תמיכה מקצועית בכל פלטפורמה אינטרנטית, אך מה רב הוא ההבדל לקבל תשובה טובה ואפילו פתרון לתקלת וורדפרס מחברת אחסון האתר…? ספק שירותי אחסון וורדפרס אשר מצוי ב- CMS ונותן ללקוחותיו גם תמיכה טכנית מקצועית לאתרי וורדפרס – רב ערכו מאשר ספק שירותי אחסון אתרים אשר מתנער מתמיכה טכנית בוורדפרס ומתחייב אך ורק לתמיכה טכנית בסביבת שרת אחסון האתר.