אחסון אתרים PHPעולם אחסון האתרים מתחלק (בגדול) לשני סוגים עיקריים: אחסון אתרים PHP בשרתי Linux, לעומת אחסון אתרים דוט נט בשרתי Windows. חלוקה זו מהווה למעשה את נקודת ההסתכלות הראשונה על עולם אחסון אתרי אינטרנט, היות ושתי הצורות הנפוצות ביותר לקוד אתרי אינטרנט הינו PHP ו- ASP של חברת מיקרוסופט. לא ניכנס במאמר זה לסיבות בבחירת שפת קוד כזו או אחרת, או ליתרונות / חסרונות של שפות הקוד השונות, אך נציין כי שפת קוד האתר היא זו שתקבע את שרת אחסון האתר: PHP בשרתי לינוקס, ASP בשרתי Windows. חשוב להבין כי לא ניתן לאחסן אתרי PHP בשרתי Windows ולהיפך. כמו כן, אחסון אתרים PHP עושה שימוש בבסיס נתונים MySQL לעומת אחסון אתרים דוט נט אשר משתמש בבסיס נתונים ייעודי.

PHP היא שפת תכנות בקוד פתוח עבור אתרי אינטרנט ואפליקציות רשת. המטרה העיקרית של שפת התכנות PHP הינה להוות כלי פיתוח חינמי ועוצמתי ליצירת אתרי אינטרנט דינאמיים. היות ו- PHP היא שפת צד שרת, שרת האינטרנט (שרת אחסון האתר) מעבד את הקוד על מנת להציג ולהפעיל את אתר האינטרנט, תוך שילוב ועיבוד קוד HTML, CSS ו-JS לכדי הצגה והפעלה של אתרים דינאמיים, בלוגים, פורומים, דפי אינטרנט אינטראקטיביים ודפי תוכן דינאמי הנשענים על מידע הממוקם בבסיס הנתונים. שפת תכנות PHP הינה שפת קוד בינלאומית כך שאתרי אינטרנט הכתובים בשפת PHP יהיו תואמים כמעט בכל מדיה כמו אייפון, אייפד ומכשירי אנדרואיד. זאת, מכיוון ש- PHP ניחנה ביכולת לפעול בכל תצורה וגודל מסך.

שפת PHP מתפתחת במהירות גבוהה ואחת הסיבות לכך היא שזאת שפת תכנות בקוד פתוח וקהילה בינלאומית גדולה משתתפת בפיתוח, שדרוג ועדכון השפה. בעניין זה יש לציין כי חברות אחסון אתרים חייבות לאפשר ללקוחות אחסון אתרים לבחור בעצמם את גירסת ה- PHP של חשבון האחסון. אין כל סיבה שחברת אחסון אתרים תקבע באופן שרירותי את גירסת ה- PHP של פאנל ניהול אחסון האתר מכיוון שפלטפורמות אינטרנטיות שונות דורשות שימוש בגירסאות שונות של PHP ויתרה מכך, גירסאות שונות של אותה פלטפורמה אינטרנטית דורשות שימוש בגירסאות PHP שונות. לדוגמא: פלטפורמת ג’ומלה בגירסה 3.7 ומעלה תציג באופן קבוע הודעת שגיאה כאשר גירסת ה- PHP של האתר נמוכה מ-7.

יתרונות אחסון אתרים PHP

עלות אחסון אתרים: היות ו- PHP הינה חינמית ובקוד פתוח, העלויות של חברות אחסון אתרים להפעלה והתאמה של סביבת שרתי האינטרנט עבור שפת PHP הינה נמוכה יותר מאשר עלויות הפעלה והתאמה של סביבת שרתי Windows. הנהנים מעובדה זו הם לקוחות אחסון אתרים PHP אשר עלות אחסון אתרי PHP תהיה נמוכה יותר עבורם מאשר אחסון אתרים בשרתי Windows.

מהירות ויעילות: PHP משתמשת במעט משאבי שרת (זיכרון, מעבד, תעבורה) ולכן אחסון אתרים PHP מייצג יכולת הפעלה מהירה ויעילה של אתרי אינטרנט מבוססי PHP. זהו יתרון עצום של אחסון אתרים PHP מכיוון שצריכה נמוכה של משאבי שרת לא מתבטאת רק בצמצום עלות אחסון האתר, אלא גם בחווית משתמש טובה יותר, הן עבור משתמשי הקצה והן עבור בעלי האתר ומפתחיו. מאפיין נוסף של מהירות ויעילות אחסון אתרים PHP בא לידי ביטוי באינטגרציה של אתרי PHP עם בסיס הנתונים MySQL: ביצוע מהיר של שאילתות ושליפת מידע וכן, אינטגרציה של בסיס הנתונים עם ליבת הפלטפורמות האינטרנטיות הפופולריות (ג’ומלה, וורדפרס, דרופל, מג’נטו).

אבטחת מידע: יש לציין כי משאבי התוכנה והחומרה הדרושים לאבטחת מידע באחסון אתרים PHP, הינם נמוכים באופן יחסי מכיוון ששרתי לינוקס בהגדרתם ובהוויתם מאובטחים יותר מאשר שרתים המשמשים למערכות דוט נט. מכאן, שעלויות אבטחת המידע עבור PHP ושרתי לינוקס אינן משפיעות בצורה ניכרת על עלויות האחסון אותן משלם הצרכן ויתר על כן, מבטיחות הן לחברת האחסון והן ללקוחות אחסון אתרים אבטחת מידע ברמה גבוהה.