אחסון אתרים ללא הגבלההמשמעות של אחסון אתרים בחברת אחסון אתרים הינה פשוטה: הצגה והפעלה של אתר אינטרנט, פלטפורמה אינטרנטית, או אפליקציית רשת. ללא אחסון אתרים בשרת אינטרנט לא ניתן להציג / להפעיל אתר ברשת האינטרנט. חברת אחסון אתרים מציעות חבילות שונות לאחסון אתרים, בעיקר בהתאם לנפח האתר המאוחסן והתעבורה החודשית הצפויה באתר. עם התפתחות והשתכללות עולם המחשוב בענן, יותר ויותר חברות אחסון אתרים מסוגלות להציע ללקוחותיהן אחסון אתרים ללא הגבלה.

במצב בו חברת אחסון אתרים מאפשרת רכישת חבילות אחסון על בסיס נפחים, אותה חברה למעשה אומרת למשתמש כי במידה ונפח האתר שלו הוא למשל עד 100MB, הוא יכול לרכוש חבילת אחסון של 500MB כך שעדיין נותר לו מספיק נפח (ביחס לנפח ההתחלתי) כדי להרחיב את האתר שלו בעמודי מידע, תמונות, גרפיקה ווידאו. כמו כן, אותה חבילת אחסון בנפח 500MB גם תוגבל בנפח תעבורה חודשי על פי שיקולי חברת האחסון (הגבלת נפח התעבורה לרוב מצויינת בפרטי חבילת האחסון). אין בשיטה זו כל בעיה והיא לגיטימית לחלוטין, אך היא לרוב מצביעה על מספר היבטים אשר מי שאינו מצוי בתחום אחסון אתרים, לרוב אינו מודע אליהם:

  • הגבלות על נפח האתר והגבלות על נפח התעבורה של האתר בדרך כלל מצביעים על כך שחברת האחסון אינה מחזיקה בשרתים משל עצמה וייתכן מאד שספק האחסון הינו ריסלר של חברת אחסון אתרים גדולה.
  • נפחים מוגבלים באחסון אתרים נובעים לרוב ממצב בו ספק האחסון אינו פועל בטכנולוגיה של אחסון בענן – עובדה אשר עלולה לגרום למגבלות נוספות כגון מגבלות אל גיבוי קבצי האתר ובסיס הנתונים שלו ומגבלות על תיבות דוא”ל של חשבון האחסון.
  • גם אחסון אתרים אשר מאפשר מספר גדול (או בלתי מוגבל) של תיבות דוא”ל, בסיסי נתונים וסאב דומיינים אך מגביל את הנפח הכללי של האחסון ואת נפח התעבורה, עלול להביא את המשתמשים שלו למצב בו מהר מאד הם מנצלים את נפח האחסון והתעבורה שהוקצו להם ובמצב זה יהיה עליהם לרכוש חבילת אחסון אתרים בעל נפח גדול יותר, בעלות גבוהה יותר.

מכאן נובע כי יש להפעיל שיקול דעת ובחינת עלות מול תועלת בבחירת ספק אחסון אתרים אשר מאפשר רכישת חבילות אחסון מוגבלות. ייתכן כי בעלי אתר בתחילת דרכם יוכלו ליהנות למשך זמן מה משירות כזה, אך לאורך זמן שירות אחסון אתרים מוגבל בנפח הינו בעייתי הן מבחינה תפעולית והן מבחינה עסקית.

יתרונות אחסון אתרים ללא הגבלה

אחסון אתרים ללא הגבלהמהם אם כן, היתרונות של אחסון אתרים ללא הגבלה? תחילה נגדיר כי אחסון אתרים ללא הגבלה מתאר מצב בו בעלי אתר רוכשים חבילת אחסון על פי מפרט מסוים (דומיין אחד, דומיינים רבים, תעודת SSL וכדומה), אך בכל מקרה לא קיימת הגבלה על נפח האתר/ים שהם מעלים לשרת אחסון האתר ולא קיימת הגבלה על נפח התעבורה החודשית הנובעים מהאתר/ים שלהם. יחד עם זאת חשוב לציין כי גם לחברות אחסון אתרים אשר מציעות את השירות ללא הגבלה קיימים תנאי שימוש אשר מהווים הגבלה מסוימת, אך לרוב מדובר בשימוש בלתי סביר של אחסון האתר, למשל: מגבלה על מספר האימיילים שניתן לשלוח בשעה מחשבון אחסון האתר, מגבלה על אחסון קבצים (בעיקר כאשר מדובר ב “מחסן קבצים”), מגבלה על סרטי וידאו (על מנת שלא לעשות שימוש בחשבון אחסון האתר לצורך צפייה ישירה – דבר המעלה באופן ניכר את תעבורת שרת האחסון וניצול המשאבים שלו), מגבלה על מספר הגיבויים שניתן לשמור בשרת האחסון. אולם כאמור, מגבלות אלו נועדו למנוע שימוש בלתי סביר בשרת אחסון האתר ולאפשר למקסימום משתמשים ליהנות מאחסון אתרים ללא הגבלה.

  • התפתחות עסקית ותדמיתית: זוהי למעשה גולת הכותרת של אחסון אתרים ללא הגבלה. כאשר נפח האתר והתעבורה שלו אינם מוגבלים, יכולים בעלי האתר לפנות את זמנם לפיתוח העסקי והתדמיתי שלם באתר האינטרנט על ידי הגדלת נפח דפי האתר, מספר התמונות והקבצים הגרפיים ולהגיע למצב בו השאיפה לחשיפה גדולה ככל האפשר ברשת האינטרנט מבוססת על פיתוח העסק והצלחתו. אחסון אתרים ללא הגבלה מאפשר ניהול תיבות דוא”ל בחשבון האחסון ללא הגבלה, יצירת סאב דומיינים והוספת דומיינים חדשים לניהול בחשבון האחסון (בהתאם לחבילת האחסון). עובדה זו הינה המפתח לגדילה ושיפור מתמיד של נראות ותפעול האתר ברשת.
  • מעורבות טכנית קטנה ופחות תמיכה טכנית: אחסון אתרים ללא הגבלה מאפשר, כאמור, התמקדות בפן העסקי והתדמיתי של אתר/י האינטרנט. יחד עם זאת, אחסון אתרים ללא הגבלה מפחית את הצורך במעורבות טכנית וטכנולוגית של בעלי האתר בממשק ניהול אחסון האתר. אין להם צורך לבקר ולנטר כל הזמן את נפח האחסון ואת נפח התעבורה – דבר המפחית כמובן גם את הצורך בפניה לתמיכה הטכנית של חברת אחסון האתר על מנת לסייע באיתור הגורמים המביאים לעלייה בנפח האתר.
  • גיבויים: היכולת של חברת אחסון אתרים לספק שירות ללא הגבלה, בא לידי ביטוי גם בנפח הגיבוי ובשיטת הגיבוי המסופקת על ידי חברת אחסון האתר. אחסון אתרים ללא הגבלה מאפשר לספק האחסון לשמור גיבויים של האתר/ים, גיבויים של בסיס/י הנתונים וגיבויים של תיבות הדוא”ל. בעלי האתר מקבלים במצב זה שירות נוסף ושקט נפשי המאפשר להם לבצע שינויים ועדכונים באתר ללא חשש, היות והיכולת לשחזר את האתר נתונה בידיהם בכל עת.