אחסון אתרים SSL חינםתעודת SSL על דומיין יוצרת למעשה שכבת הגנה על התעבורה בין נתוני האתר לבין נתוני המשתמש באמצעות הצפנת התעבורה כך שצד שלישי אינו יכול “ליירט” את התעבורה ולעשות בה שימוש בלתי חוקי. אחסון אתרים SSL אינו מהווה יותר נחלתם הבלעדית של אתרי מסחר ואתרים המכילים מידע אישי של משתמשים. מגמת האינטרנט להפוך לזירת פעילות בטוחה יותר הופכת את תעודות ה- SSL לכלי המבטיח לכל גולש בכל סוג אתר (אפילו אתרי תדמית) כי התעבורה בינו לבין האתר תהיה מוצפנת. בעקבות מגמה זו, החל לפעול בתחום אחסון אתרים מה שנקרא AutoSSL או Lets Encrypt מבית Comodo אשר מספק Domain Validated Comodo-Signed SSL ברמת הצפנה גבוהה – בחינם!

לקוחות אחסון אתרים יכולים להטמיע את תעודת ה- SSL החינם אשר מאושרת ומופעלת תוך פחות משעה אחת ומתחדשת אוטומטית כל שלושה חודשים. תהליך ההתקנה פשוט ומהיר ומאפשר ללקוחות אחסון אתרים שימוש בתעודת SSL חינם עבור הדומיין/ים והסאב דומיינים בחשבון האחסון.

יש לציין כי קיימות חברות אחסון אתרים אשר אינן מאפשרות שימוש ב- SSL חינם, או כורכות אותו בתוספת תשלום. חברת הוסטגטור האמריקאית למשל, אינה מאפשרת (נכון להיום) שימוש ב- SSL חינם ומחייבת לקוחות אחסון אתרים שיתופי לרכוש תעודת SSL מסחרית. במצב זה נשללות מבעלי אתרים היכולות להצפין את התעבורה בין האתר לבין הגולשים בו, אלא אם ירכשו תעודת SSL מסחרית. הדבר עומד בניגוד למגמת האינטרנט הנוכחית אשר שואפת להגיע לאבטחה גבוהה ויעילה ללא עלויות, כאשר יש לציין כי מנוע החיפוש גוגל כבר החל להעלות את דירוג האתרים אשר פועלים תחת SSL והוא אינו עושה הבחנה בין תעודות SSL מסחריות לבין תעודות SSL חינם.

בעת בדיקת הפוטנציאל של חברות אחסון אתרים, מומלץ מאד לבדוק את נושא תעודת ה- SSL החינמית ולבחור בחברת אחסון אתרים אשר מספקת ללקוחותיה את היכולת להטמיע תעודת SSL חינם ולא מחייבת את הלקוח לרכוש תעודת SSL מסחרית.