מוצרים ושירותים משלימים לאחסון אתריםשירות אחסון אתרים אינו מסתכם בחשבון אחסון המאפשר להעלות קבצי אתר אינטרנט ואת בסיס הנתונים שלו על מנת להציג ולהפעיל אותם ברשת האינטרנט. כמובן, קיימים ספקי אחסון אתרים אשר זה בדיוק מה שהם מספקים כשירות ללקוחותיהם, אולם כאן יש להבחין בין שירות אחסון אתרים איכותי ומקצועי לבין שירות אחסון אתרים בסיסי. ספק שירותי אחסון אתרים נמדד במספר מישורים, לרבות נפחי האחסון והתעבורה שהוא מאפשר בכל חבילת אחסון, שירות הלקוחות, היכולות שלו לניטור ובקרת מערך האחסון למניעת פרצות אבטחה, מהירות שרתי האחסון, הזמינות והשרידות שלהם וכמובן – המחיר. שירות אחסון אתרים איכותי, ותיק ומקצועי יעניק ללקוחות אחסון אתרים אצלו לא רק את השירות הבסיסי של העלאת אתר אינטרנט לרשת, אלא גם סל שירותים מורחב בו יוכל הלקוח אחסון אתרים לעשות שימוש על פי בחירתו וצרכיו הספציפיים.

חשוב לזכור כי לא כל המוצרים המשלימים לאחסון אתרים ניתנים בחינם ועל חלקם קיימת תוספת של עלות כספית במסגרת חבילת אחסון האתר. יש לציין יחד עם זאת, כי חברת אחסון אתרים צריכה לאפשר ללקוחותיה שרות מורחב לאחסון האתר ומגוון שירותים משלימים, כך שלקוח אחסון אתרים יוכל בכל עת להחליט אם ואיזה מוצר משלים לאחסון האתר הוא רוכש וכן, להפסיק את השימוש באותו מוצר משלים על פי בחירתו. כמו כן, לא כל מוצר משלים לאחסון אתרים מתאים לכל אתר ובעיקר לא לכל בעלי האתרים הנבדלים ביניהם ביכולת, בהבנה וביישום הטכני של השירות המורחב. לפני רכישת מוצר משלים לאחסון אתרים יש לבדוק ביסודיות את היכולות שלו, הדרישות עליהן הוא עונה ואת היכולת ליישם את ההגדרות והתכונות שלו לצורת הפקת המרב והמיטב ממנו.

קטגוריית מאמרים זו באתר אחסון אתרים בישראל תעסוק בהרחבה במוצרים המובילים המהווים השלמה לשירות אחסון אתרים. ברצוננו לציין כי קיימים מוצרים משלימים נוספים לאחסון אתרים, כגון ממשק התחברות לשירות CDN (רשת העברת תוכן כמו Cloud Flare למשל), מערכת להתקנת תוכנות ומערכות ניהול תוכן (Softaculous למשל), מערכת התממשקות הדומיין עם שירותי G Suite ועוד. אנו נתמקד בפרק זה במוצרים המובילים של שירות מורחב לאחסון אתרים.

אחסון אתרים – שרות מורחב ומוצרים משלימים

תעודות SSL: תעודות SSL המוטמעות עבור דומיין נועדו להצפין את התעבורה בין האתר למשתמשיו על מנת למנוע מצבים בהם גורם חיצוני יוכל ליירט את התעבורה ולעשות שימוש במידע המועבר בה. ספק אחסון אתרים צריך לאפשר ללקוחות אחסון אתרים לעשות שימוש בתעודת SSL אשר נקנתה מגורם רשמי וכן, בתעודת SSL חינמית (Lets Encrypt). חבילות אחסון אתרים אשר אינן כוללות אפשרות שימוש בתעודת SSL עשויות להיות זולות יחסית לחבילות אחסון אתרים אחרות, אולם הן מציבות את לקוח אחסון האתרים בחבילה זו במצב בו המידע המצוי באתר והמידע המועבר על ידי משתמשים באמצעות האתר – חשוף לגורמים אשר עלולים לעשות בהם שימוש בלתי חוקי.

שירותי גיבוי: השקט הנפשי האולטימטיבי של בעלי אתרים הינו בידיעה כי ספק אחסון האתרים מפעיל מערכת אוטומטית של גיבוי כל חשבון האחסון וגיבוי אוטומטי של מאפייני אחסון נוספים כגון תיבות דוא”ל, בסיסי נתונים ועוד. חשוב להבין כי גם כאשר חברת אחסון אתרים מספקת שירות חינמי של גיבוי אוטומטי ושחזור בקליק, לרוב הדבר מוגבל לנפח אחסון מסוים אשר מעבר לו, תידרש ככל הנראה תוספת תשלום על מנת להמשיך לקבל את שירות הגיבוי. כאשר חברת אחסון אתרים קובעת, למשל 5G נפח לצורך קבל שירות גיבוי אוטומטי ושחזור בקליק, הדבר עשוי להספיק לרוב אתרי התדמית והמסחר, אך מומלץ מאד להרחיב (אפילו בתשלום) את שירות הגיבוי האוטומטי כאשר נפח האתר עובר את הסף הקבוע.

רכישת דומיינים: חברות רבות לאחסון אתרים מספקות במקביל גם שירות לרכישת דומיינים וניהול הדומיין (ניהול DNS של הדומיין) בממשק מקביל לממשק ניהול אחסון האתר. שירות של רכישת דומיין זה מהווה אחד מהשירותים הנלווים המובילים לאחסון אתרים, שכן לא ניתן להעלות אתר לרשת האינטרנט ללא כתובת דומיין תחתיה יראה ויפעל האתר. המצב האידאלי הוא כאשר בעלי האתר יכולים לנהל את הדומיין שלהם ולחדשו, באותה חברה בה מנוהל אחסון האתר. בצורה זו אין בעלי האתר צריכים להחזיק חשבונות נפרדים לניהול הדומיין וניהול האתר והגישה לשניהם מתבצעת באמצעות אותו חשבון משתמש.

אבטחת אתרים: תחום אבטחת מידע הינו רחב מאד ואחד הענפים שלו הוא תחום אבטחת אתרים. בתחום זה, ניתן לציין מספר גורמים אשר נועדו ביחד ולחוד, להגיע למצב בו המידע באתר האינטרנט מוגן ככל האפשר מפני סוגים שונים של פצחנים אשר כל מטרתם היא לגנוב מידע אישי וכספי, או לזרוע הרס אשר יגרום לבעלי האתר נזקים כלכליים ונזקי מוניטין. נאמר כבר עכשיו כי האחריות על אבטחת האתר היא בידי בעלי האתר: בין אם באמצעות הטמעה של כלים טכנולוגיים ייעודיים להגנה על המידע באתר ואבטחת האתר ובין אם בבחירת ספק אחסון אתרים אשר הוכיח כי תשתית אחסון אתרים אצלו מסוגלת לתת שכבת הגנה נוספת (ברמת שרתי אחסון אתרים).

הגנת DDOS: התקפת DDOS על אתר אינטרנט נועדה ליצור מצב בו פרץ תעבורה גבוה מאד לאתר על ידי בקשות התחברות, שאילתות לבסיס הנתונים והעברת מידע – גורמים לאתר לחריגה פתאומית וגבוהה מאד בתעבורה, כך שצריכת המשאבים הגבוהה משרת אחסון האתר מובילה לקריסת אתר האינטרנט ונפילתו מהרשת. התקפות מעין אלו מכוונת למגוון אתרי האינטרנט בעולם והסיבות העומדות מאחוריהן מישתנות. חברת אחסון אתרים אשר השכילה להבין את הסיכונים הקיימים בהתקפות DDOS, תספק כלים ללקוחות אחסון אתרים על מנת להתמודד בטרם עת עם התקפות מסוג זה.



לסקירה מורחבת אודות הגנת DDOS – לחצו כאן.

לסקירה מורחבת אודות מוצרים ושירותים משלימים לאחסון אתרים – אנא לחצו על הצלמיות להלן.

תעודות SSL

תעודות SSL

שירותי גיבוי

שירותי גיבוי

רכישת דומיינים

רכישת דומיינים

אבטחת אתרים

אבטחת אתרים