אחסון אתרים CloudLinuxאחסון אתרים שיתופי מבוסס על עקרון לפיו מספר אתרי אינטרנט חולקים כתובת IP במערך אחסון האתרים. אחסון האתרים השיתופי זול יותר מאשר אחסון אתרים בעל כתובת IP ייעודית והוא נפוץ מאד עבור בעלי אתרים בכל העולם. קונפיגורציה של אחסון אתרים שיתופי יוצר מצב בו אתרי אינטרנט חולקים לא רק את כתובת ה- IP של שרת האינטרנט, אלא גם את משאבי הזיכרון והמעבד של שרת האינטרנט. אולם מה קורה כאשר אחד האתרים מגיע לניצול חריג של משאבי השרת? האם על יתר האתרים המאוחסנים יחד עמו לסבול עקב כך? במאמר זה נציג את מערכת CloudLinux הפועלת בתוך פאנל ניהול אחסון אתרים cPanel – מערכת אשר נועדה לבקר, לנטר ולפעול אוטומטית במטרה לשמור על שימוש נאות במשאבי השרת על ידי בעלי אתרים בשרת אחסון לינוקס. כמו כן, למערכת CloudLinux יתרונות נוספים במערך אחסון אתרים שיתופי.

בשנת 2010 יצאה לשוק מערכת CloudLinux  אשר הציבה לעצמה יעד: להביא שרתי אחסון אתרים לינוקס למצב בו הם יציבים ובטוחים – מצב אשר יביא את חברות אחסון האתרים להחזר ההשקעה שלהם וכן, להוזלת עלויות אחסון האתרים עבור לקוחותיהן: כי עבור חברת אחסון אתרים אשר מפעילה את מערכת CloudLinux, קטן באופן ניכר הזמן הדרוש לאיתור חשבונות אחסון בעייתיים והשהייתם ובזכות זאת מתפנה זמן חשוב עוד יותר לשיפור השירות, התמיכה הטכנית ופיתוח טכנולוגיות חדשות ועדכניות עבור קהל לקוחות אחסון אתרים. המטרה העיקרית של CloudLinux בהבאת שרתי לינוקס לסטטוס עקבי של יציבות ובטחון, מושגת באמצעות הגדלת הזמינות של שרתי אחסון האתרים, הורדה משמעותית של הצורך לאתחל את שרתי האחסון והורדה משמעותית עוד יותר של בעלי חברת האחסון להשהות מפעילות אתרים אשר חורגים בניצול משאבי שרת האחסון.

אחסון אתרים CloudLinux – יתרונות

מדוע אחסון אתרים עם CloudLinux הוא אחסון אתרים מומלץ ?

  1. אחד היתרונות המובילים של מערכת CloudLinux עבור אחסון אתרים שיתופי, הינו ביכולת של המערכת לבצע כימוס (אינקפסולציה) של חשבונות אחסון האתרים, באופן שבו אין כל אפשרות לחשבון אחסון אחד לגשת בצורה כלשהי לחשבון אחסון אחר, או אפילו לצפות בנתונים כלשהם של חשבון אחסון אחר. טכנולוגיה זו משרתת את אחד ההיבטים החשובים ביותר באחסון אתרים – אבטחת האחסון. לא זו בלבד שמשתמשי האחסון השיתופי אינם מסוגלים לקבל כל מידע אודות שכניהם באחסון השיתופי, גם היכולת של האקר להגיע מחשבון אחסון אחד למישנהו (במידה ובכלל הצליח לפרוץ לחשבון אחסון מסוים), מתאיינת.
  2. CloudLinux כוללת גם יכולת לזהות בעיות בבסיסי נתונים במערך אחסון האתר. סוב הבעיות שהמערכת מנטרת ומזהה, היא בעיקר מצבים בהם נוצרה שאילתא מסוימת לבסיס נתונים אשר גורמת ללולאה אינסופית. לולאה אינסופית בבסיס הנתונים צורכת משאבים רבים משרת האחסון השיתופי ועלולה להאט את מהירות הפעולה של בסיסי נתונים אחרים באותו שרת וכתוצאה, אף לגרום לנפילת האתרים. מערכת CloudLinux מזהה סיטואציות מעין אלו ומונעת מחשבון האחסון הספציפי מלהשפיע לרעה על יתר חשבונות האחסון. בעניין הגדלת היציבות של שרתי האחסון השיתופי – תכונה זו אכן תורמת רבות להשגת המטרה.
  3. על אף שקיימים הבדלים ניכרים בין חשבון אחסון אתרים שיתופי לבין אחסון אתרים VPS, יכולה מערכת CloudLinux ליצור מצב בו מערך האחסון השיתופי מסוגל להקצות משאבים ייעודיים לחשבונות אחסון (בדומה לאחסון אתרים VPS), כך שבמידה וחשבון אחסון מסוים צורך משאבי שרת באופן חריג משאר דיירי השרת השיתופי, יקבל חשבון זה (זמנית) הקצאת משאבים אינדיבידואלית על מנת לאפשר לאנשי התמיכה הטכנית של חברת האחסון לבדוק את הסיבה או הסיבות לכך שאותו חשבון קיבל הקצאה חריגה ולפנות לבעלי החשבון על מנת לבדוק מולם את הסיבה ואת דרכי הפעולה לתיקון המצב.
  4. מאפיין נוסף של אחסון אתרים שיתופי הינו במתן גמישות למשתמשי האחסון, למרות שבפועל הם חולקים משאבים. דוגמא לגמישות המתאפשרת בזכות CloudLinux היא באפשרות של משתמשי אחסון אתרים שיתופי לקבוע לעצמם את גירסת ה- PHP עבור האתר/ים שהם מאחסנים. פלטפורמות שונות וגירסאות שונות של פלטפורמות אתרים זקוקות להגדרות שונות של גירסת PHP. חברת אחסון אתרים אשר אינה עושה שימוש ב- CloudLinux לא תוכל (או תוכל תוך קשיים) לבסס גירסת PHP שונה לחשבונות אחסון באותו שרת שיתופי, אולם CloudLinux מאפשרת כאמור לכל חשבון אחסון להגדיר לעצמו את גירסת ה- PHP הרלוונטית לו מבלי להשפיע על שאר חשבונות האחסון בשרת.
  5. היבט נוסף של השימוש בטכנולוגיית CloudLinux בא לידי ביטוי בחיזוק ליבת מערכת ההפעלה של שרת האחסון בעת ביצוע עדכוני אבטחה בשרת. מערכת CloudLinux מאפשרת לשרת האחסון לקבל עדכוני אבטחה חדשים מבלי לעבור דרך שלב של אתחול השרת, כלומר, גם בעת התקנה יזומה של עדכון אבטחה וגם בעת התקנה אוטומטית של עדכוני אבטחה, שרת אחסון האתר ממשיך לפעול כרגיל ומשרת את בעלי האתרים המאחסנים את אתריהם בו, מבלי שיהיה צורך לאתחל את שרת האחסון ולגרום אפילו ל- Down Time המזערי ביותר. יציבות שרתי אחסון אתרים – כבר אמרנו…